Nilsemann(Nils Harald Solli) – 100% Nilsemann



Artisten Nilsemann, i Nils Harald Solli sin skikkelse, kom nylig ut med et album med tittelen “100% Nilsemann” som inneholder både country, gammeldans og dansebandmusikk.

Nils Harald Solli holder til i Sarpsborg og har vært utøvende artist og musiker i mange år, og pr i dag reiser han rundt med sitt eget enmannsorkester. Nils Harald sin nye plate inneholder totalt 15 låter i variert stil og tempo, og noen av låtene er sågar også selvskrevne. Her kan jeg nevne titler som “Amanda fra Haugesund”, “Frydenlund”, “Let’s talk dirty in Hawaiian” og “Blueberry hill”.

Fra plata har jeg valgt ut følgende tre spor til ukens presentasjon:

(Han er en)Karaoke-cowboy – Dette er en originallåt fra Nilsemann selv, en ganske uptempo låt med duft av country. Dette ble raskt en av mine egne favoritter fra plata.

Ille bra fornøyd – Dette var Nils Harald sin egen ønskelåt i forbindelse med intervjuet jeg gjorde med ham i radioutgaven av denne presentasjonen. Dette er også en originallåt fra Nilsemann, og den går i ganske lik takt og tempo som den forrge låten.

Sove nå – Dette er en mer balladepreget låt igjen, også dette en originallåt fra Nils Harald. En fin og romantisk tekst og en iørefallende melodi.

Jeg syns Nils Harald Solli har laget ei fin og hørbar plate her som også er høyst dansevennlig i stort sett samtlige spor. Det er god lyd på plata, selv om det aner meg at den er laget med forholdsvis enkle midler. Nils Harald har ei helt ålreit stemme og hva repertoaret angår så finner vi både kjent og ukjent, gammelt og nytt, og sett under ett et knippe med låter som burde funke fint på enhver dansefest. Og på terningen velger jeg å tildele plata en sterk 4`er for plata “100% Nilsemann”, med andre ord 4+. Plata kan du få tak i på CD ved å kontakte Nils Harald selv, f.eks på Facebook, eller du finner den på Spotify om du nøyer deg med å strømme musikken. Jeg vil anbefale deg å sjekke den ut, for det er en skikkelig koselig produksjon som jeg tror mange vil like.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg