Ole Ivars klare med første album med ny vokalist

I dag den 10.juli slipper Ole Ivars sitt første album med sin nye vokalist, Espen Hagen Olsen, ved mikrofonen, selvsagt blandet med noen låter med William Kristoffersen på vokal.

Men, før jeg sier noe mer, så merk dere at det kun er på CD og vinyl at plata slippes nå i dag. Dere som foretrekker streaming må vente til høsten, først da kommer plata på Spotify og lignende tjenester.

Jeg har selv fått æren av å prøvelytte på plata før releasen, og kan meddele at her er det mye bra, men selvsagt noen låter som fremhever seg litt mer enn de andre. Og Espen gjør en fremragende jobb ved mikrofonen, selv om det er litt uvant å høre ham i de sangene hvor han synger på bokmål, ettersom jeg alltid har vært vant til å høre Espen med brei, velklingende innlandsdialekt. MEN, når det er sagt, så gjør han virkelig ingen skam på Ole Ivars og bærer bandet videre på en meget troverdig, trygg og respektfull måte etter Tore Halvorsens avgang i fjor høst.

Når dere skaffer dere plata, kan jeg jo be dere lytte litt ektra til låter som “Brenn’vin, solskinn og sønnavind”, “Samma postadresse”, “Det hender aldri meg” og “En må da væra glad at’n er tel”, da dette ble mine favoritter på plata – to med vokal av Espen, to hvor William synger.

Ellers består plata av totalt 12 spor, og for første gang siden tidlig på 90 tallet har de også tatt med en coverlåt, nemlig “Guitar boogie”, hvor bandets strengemester, Bjørn Elvestad, får leke seg skikkelig i “gitarland”.

Ønsker du å kjøpe deg et CD-eksemplar av plata, så kan du gjøre det hos Platekompaniets nettbutikk via linken under. Det sies at plata også kommer på vinyl, men hvor og når dette vil bli tilgjengelig, har jeg dessverre ingen kjennskap til her og nå, jeg finner ihvertfall ingen vinylutgave hos Platekompaniet pr i dag.

KJØP PLATA PÅ CD FRA PLATEKOMPANIET VIA DENNE LINKEN

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg