Perikles – Hon menar mej

Perikles kom tidligere i 2020 ut med singellåten “Hon menar mej”, en låt som er ganske så tradisjonell i formen i forhold til hva vi vanligvis forbinder med Perikles – og det i positiv forstand, for undertegnedes del.

Dette er en ganske uptempo låt som er veldig dansbar og som i mine ører er noe av det beste jeg har hørt fra Perikles den siste tiden. Låten kan minne litt om Danne Stråhed og Wizex på 90 tallet, både i stemme og stil – og jeg tør påstå at dette er noe av det mest “dansebandaktige” som Perikles har levert den siste tida, selv om flere og flere av låtene deres stadig heller mer og mer mot den mer tradisjonelle dansebandstilen igjen, som ihvertfall jeg er veldig glad i.

“Hon menar mej” er skrevet av Jan Svensson og er produsert av Lars Lundgren i Perikles, populært kalt “Lunkan”. Og låten antar jeg vil bli å finne på Perikles sitt kommende album som jeg regner med kommer innen overskuelig fremtid, selv om jeg ikke vet helt når.

Her i For Swingende fikk du høre sangen i radiosendinga mi i slutten av september, og i tillegg finner du den også både på YouTube og Spotify dersom du vil sjekke den ut.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg