Peter Terpager – Syng for mig

Den danske sangeren Peter Terpager sendte meg i vinter en singellåt med tittelen “Syng for mig”.

Peter har blitt en liten gjenganger i mine radiosendinger, og som tidligere nevnt så kommer han fra den lille byen Tarm på Vest-Jylland og synger dansktop-musikk av det tradisjonelle slaget, denne låten her har et ganske tydelig preg av country og en fin dansetakt.

“Syng for mig” er en låt i middels tempo som er skrevet av svenskene Owe Astmo, Lars E.Carlsson og Hans Sidèn med dansk tekst av Inge Tang, og låten er mikset og mastret av Peter Terpager selv. Låten bærer litt preg av 50 tallet samtidig som den som nevnt også har litt influnser fra countryen, så det er en veldig ålreit danselåt for de som liker å danse litt roligere dansestiler, slik som undertegnede.

Her i For Swingende fikk du høre det hele i radiosendinga mi i slutten av mars, men dessverre så klarer jeg ikke å finne den på noen av de digitale musikkplattformene, så jeg kan ikke fortelle deg hvor du kan høre låten hen, derfor legger jeg ved YouTube-versjonen av radiosendinga der jeg spilte den, og hvor du finner sangen ved å spole 9:30 uti videoen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg