Renate(Hansen) – Den beste mæi

En debutant ser dagens lys på platemarkedet i disse dager, nemlig Finnmarksjenta Renate Hansen som opprinnelig kommer fra Bugøynes i Finnmark.

Renate har vært veldig aktiv innen musikken hittil i 2019, blant annet har hun ved flere anledninger sunget for nordmenn på ferie i syden, så mange av dere har sikkert allerede stiftet bekjentskap med denne unge og blide jenta på diverse spillesteder.

Nå er Renate ute med ain aller første singel, og for min del, mitt aller første bekjentskap med hennes stemmeprakt, selv om jeg har chattet med henne over nettet ved flere anledninger. Det jeg hører av denne singelen er kort sagt imponerende, hun har en stemmeprakt som er klokkeklar til tusen og hun synger på en overbevisende og avslappet måte, så man kan høre at hun føler seg trygg og komfortabel med å stå ved en mikrofon.

Låten er en ballde hun har skrevet selv som heter “Den beste mæi”, den har en fin dansetakt og er produsert av Tommy Nilsen fra Pegasus, så det tekniske og musikalske har vært i de beste hender. Hun synger på sin egen dialekt og har i mine ører et stort potensiale til å nå lagt med sin fremtidige karriere. Og det beste av alt – et fullt album er under planlegging, og vil komme innen overskuelig framtid, mer eksakt enn det kan jeg ikke være akkurat nå.

Jeg må også tilføye at låten også er utfordrer på For Swingene-Toppen nå i september 2019, og at den kan høres på Spotify.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg