Sandins – Live



Värmländske Sandins kom i 2019 ut med et liveinnspilt album med den enkle tittelen “Live”, og hvor de har spilt inn en rekke forholdsvis kjente låter live
under ekte spillejobber.

Sandins er jo samme band som tidligere het Johnny Sandins, og Johnny selv er fortsatt primus motor i bandet. Gjennom årenes løp har han hatt med seg mange ulike kvinnelige vokalister i bandet sitt, og pr i dag er det Kessy Iker som fronter bandet og som synger brorparten av låtene. Foruten Kessy og Johnny så består Sandins også av Daniel Högå og Linus Troedsson. Sandins sitt utgangspunkt er forøvrig Värmlandshovedstaden Karlstad.

Liveplata som kom i fjor inneholder totalt 13 spor, og en rekke av låtene antar jeg mange av dere har hørt før. Her kan jeg nevne kjente titler som “Till min kära”, “Peppelinos bar”, “Jag trodde änglarna fanns” og “Paralyzed”.

Fra plata har jeg valgt ut følgende tre låter til ukens presentasjon:

Jag är ingen utan dig – En fin ballade som tldigere er gjort med blant andre Fernandoz. Mange vil nok dra kjensel på denne, og opphavsmenn her er Peter Bergqvist, Hans Backström og P-A.Tigerberg.

En dag i taget – Nok en ganske rolig låt som er signert Peter Grundström og Camilla Amdersson, og her er det et av de mannlige medlemmene i Sandins som synger. En veldig iørefallende og fin låt som også finske Tommys har gjort på en av sine plater.

Som du och jag – For en gangs skyld var det balladene som falt best i smak hos undertegnede denne gangen, og det er ikke så ofte skjer. Men her har jeg altså valgt ut en tredje ballade fra Sandins sin liveplate. Her er det igjen Kessy som er vokalist mens opphavsmenn- og kvinne er Mats Larsson, Åsa Karlström og Tobias Nyström. I mine ører et av høydepunktene på plata hvor Kessy får vist godt hvilken dyktig sangerinne hun er. Klokkeklar og myk stemme, veldig behagelig å høre på.

Ja, som sagt så var det altså balladene som falt best i smak for min del denne gangen, ellers så er det mange andre ålreite låter på plata også, slik som instrumentalen “Be my baby” som jeg alltid har likt, og friske versjoner av Lasse Stefanz-sviskene “Marie Marie” og “Peppelinos Bar. Riktignok er det ingen spesielle overraskelser på denne plata, men jevn god kvalitet fra begynnelse til slutt og man hører egentlig at det er innspilt live, uten at det er noe negativt i det. Kessy sin sang er det ihvertfall ingenting å si på, hun gjør jobben sin og vel så det, så her har Sandins lagt mikrofonen i de beste hender, for å si det sånn. På terningen velger jeg å “nøye” meg med en hederlig 4`er, mest fordi jeg savner litt flere nyskrevne låter her, som man fint kunne puttet inn for å gjøre plata litt mer spennende. Det blir også det eneste ankepunktet mitt på denne plata, for det låter fint og greit og det er dansbart på alle måter, så jeg vil anbefale deg å ta turen inn på Spotify og lytte gjennom hele plata der, dersom du har brukerkonto der. Tror du vil finne mange låter du liker, selv om de aller fleste har vært innspilt med andre band tidligere.

Besøk Sandins sin hjemmeside via denne linken

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg