Sanna Linna – Mascarakyynel

Den finske sangerinna Sanna Linna kom i vinter ut med singellåten “Mascarakyynel” som på norsk betyr noe sånt som maskaradråpe.

Sanna synger en blanding av dansebandmusikk og pop, denne låten her er nok verken det ene eller det andre, men en fin miks av begge genre. Låten framføres på finsk og den er skrevet av Jari Rönkkö og Matti Laasonen, mens arrangør har vært Tom Käldström fra Tommys og produsent Kjell Lolax.

Det er ikke så mye jeg kan si om denne låten ellers, siden jeg ikke forstår finsk, men det er en god produksjon både teknisk og musikalsk, og den er veldig typisk for finsk dansemusikk med litt mollstemt melodi, litt i stil med Charles Plogman og en del av hans låter. Melodien har også en fin dansetakt, mens Sanna synger helt ok, så det er en låt jeg vil plassere litt over midten på treet hvis jeg skal sette den inn i en karakterskala, noe jeg riktignok ikke gjør med singler her i For Swingende, men OM jeg skulle gitt denne et terningkast så hadde det nok blitt en hederlig 4`er.

Her i For Swingende fikk du høre det hele i radiosendinga mi i slutten av mars i år, og i tillegg finner du den både på YouTube og på Spotify dersom du vil sjekke den ut.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg