Toril Karlengen – Typisk meg



Hønefossdama Toril Karlengen kom nylig ut med sitt første soloalbum med tittelen “Typisk meg”.

Toril fra Nakkerud utenfor Hønefoss har jobbet flittig i Gjøvik Lydstudio det siste året, og dette har nå kulminert i albumet “Typisk meg” hvor vi finner kun selvskrevne låter i en blanding av country- og dansebandstil. Det hele er blitt ei riktig så god plate med både raske og rolige låter og både alvorlige og litt mer humoristiske temaer i tekstene. Toril har en klar og myk stemme som klinger fint i ørene, og ellers har det blitt en veldig fin produksjon både teknisk, musikalsk og lydmessig, noe produsent Morten Nyhus skal ha mye av æren for. Dansbarheten er også ivaretatt, så her kan man både swinge seg og lytte, alt ettersom hva man måtte ønske.
Jeg har stor tro på Toril Karlengen som artist i tida framover, og etter hva jeg har fått opplyst så er hun allerede i full gang med stoff til et kommende oppfølgeralbum. På terningen vil jeg gi Toril en solid 5`er for albumet “Typisk meg” som er et kjærkomment bidrag til det ellers så tynne og “tørre” platemarkedet innen dansebandgenren i Norge for tida, hvor det gis ut svært få fulle album i disse dager.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg