Trasthes med Trasthen & Stahren – Storgatan



Det svenske dansebandet Trasthes som på sitt nye album framstår med signaturene Trasthen och Stahren i front, slapp for kort tid siden et album med ganske så tradisjonell, svensk dansebandmusikk med tittelen “Storgatan”.

I følge mine opplysninger så er det Håkan Stahre og Ingemar Trasthe som pr i dag utgjør Trasthes, og på det nye albumet finner vi totalt 16 låter av det mogne og tradisjonelle slaget. Låtene er av god kvalitet og det låter helt greit av plata, men jeg syns den har et litt kunstig og syntetisk sound i tillegg til at jeg heller ikke er overbegeistret over vokalprestasjonen, det låter liksom “helt ok”, men har hørt mye bedre. Så på tross av ganske så sterke låter så blir plata likevel av det mer middelmådige slaget i mine ører og terningmessig blir det fra min side en hederlig 4`er og ikke noe mer. Uansett er det verdt å lytte til det hele, for låtene er absolutt fine å ta med seg, på tross av at den vokale fremførelsen og det generelle soundet blitt litt tamt i mine ører. Vil du høre på plata så ligger den på Spotify, muligens også på andre digitale tjenester.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg